Obwodnicę Stargardu w ciągu DK20 chce budować siedem firm
Szczeciński oddział GDDKiA przedstawił dziś oferty złożone w przetargu na projekt i budowę obwodnicy (4,3 km) Stargardu w ciągu DK20. Inwestycją zainteresowanych jest siedem firm. Najtańszą ofertę złożył Strabag, wyceniając przedsięwzięcie na 76,04 mln zł. Najdroższą (91,6 mln) Kobylarnia Mirbud. Budową zainteresowane są także: Mostostal Warszawa, Roverpol, Budimex, PORR oraz NDI.
Oferty wykonawców będą sprawdzane i weryfikowane.
"Kryteriami oceny ofert jest w 55 procentach cena, w 30 procentach przedłużenie gwarancji na obiekty mostowe, w 10 procentach przedłużenie okresu gwarancji na instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze i w 5 procentach zagospodarowanie na placu budowy pozyskanego destruktu asfaltowego" – wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk, rzecznik GDDKiA w Szczecinie.
Wykonawca będzie miał 17 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). "Zakładamy, że stanie się to w 2025 roku, co pozwoli rozpocząć roboty, na które założono 15 miesięcy" – poinformował Grzeszczuk. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca. Oddanie obwodnicy do ruchu przewidywane jest w 2027 r.
DK20 to ostatnia z dróg krajowych, której odcinek przebiega przez Stargard. Wyprowadzenie ruchu tranzytowego zmniejszy uciążliwości związane z hałasem i zanieczyszczeniami.
Inwestycja będzie realizowana z rządowego programu budowy 100 obwodnic, który jest rozpisany na lata 2020-2030. Na Pomorzu Zachodnim w tym programie zaplanowano dziewięć projektów. W budowie są już m.in. obwodnice Gryfina (DK31) oraz Szczecinka (DK20). W lutym br. podpisana została umowa na zaprojektowanie i budowę obwodnicy wsi Szwecja w ciągu DK22.(PAP)
tma/ jann/